Guvernul vine cu noi reglementări pentru mii de români, aducând clarificări în ceea ce privește actele de identitate expirate pe perioada stării de alertă. Autoritățile au anunțat recent că actele de identitate expirate în această perioadă rămân valabile și pot fi folosite chiar încă 90 de zile de la exopirarea stării de alertă.
Pe perioada stării de alertă- actele expirate pot fi folosite
Toți românii care au actele personale expirate în perioada stării de alertă nu trebuie să se adreseze autorităților pentru eliberarea unor noi documente, ci le pot folosi în continuare pe cele expirate. Acest lucru e posibil fiindcă, așa cum stabilește Legea 55/2020, “[v]alabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Astfel, putem vorbi despre prelungirea, printre altele, a unor documente precum cele de identitate (buletin/ card de identitate, viză de flotant etc.), permisele auto și, în anumite cazuri, autorizațiile de circulație provizorie. În cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea documentului se prelungește doar dacă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto valabilă pentru mașina înscrisă în el.