Termenul de finalizare va fi luna august a anului viitor

În primăvara anului 2019, Primăria Câmpulung, a demarat lucrările a două investiții majore pentru Câmpulung și mai ales, pentru protecția mediului: reabilitarea Stației de Epurare și reabilitarea conductei de aducțiune a apei brute, investiții finanțate din bugetul local și Ministerul Dezvoltării Regionale prin PNDL II. Astfel, firma care a câștigat priectarea și execuția pentru reabilitarea Stației de Epurare a fost firma Aquaproiect. Conform contractului, semnat în 2018, termenul final de execuție al lucrării era august 2020. Dar, pentru că municipalitatea nu a plătit la timp facturile către firma executantă, lucrările au fost stopate. Așa încât, noua administrație locală care și-a intrat în pâine după alegerile din 2020, a cerut explicațiile întârzierilor și au fost lămuriți imediat: din lipsa banilor. Cum societatea Edillul face parte din portofoliul de sarcini ale viceprimarului Nicolae Zaharia acesta s-a pus pe treabă și a mers pe firul…facturilor pentru a face ca lucrurile să meargă. Și, ceea ce a găsit la fața locului nu a avut darul să-l bucure. Așa cum era normal, a avut o discuție cu executantul dar și cu reprezentantul care furnizează utilajele și au pus la cale un plan menit să rezolve problema adică să se repornească lucrările și investiția să se finalizezde anul viitor, în luna august să sperăm noi, că pe bune. Reamintim faptul că administrația locală, a mai făcut investiții majore în modernizarea Stației de Epurare prin anii 2009 când s-au investit circa 1,26 milioane de euro așa încât în vara anului 2010, a avut loc inaugurarea primei etape de modernizare a Stației de Epurare, obiectiv aflat în administrarea operatorului de apă-canal SC EDilul CGA SA , care a suferit o transformare radicală grației lucrărilor care s-au axat pe linia nămolului, bazine de aderare și stații suflante și a utilajelor de ultimă generație montate de constructor. Mai concret, lucrările efectuate s-au axat pe stația de pompare a nămolului primar și în exces, bazinul de omogenizare, hala de concentare și deshidratare mecanică a nămolului, rezervorului de fermentare a nămolului, rezervorul de biogaz, centrala termică, bazine de aerare cu nămol activat, stația de suflante și gospodărie electrică. Ca un remember, Stația de Epurare, a început să funcționeze în anul 1975, cu o capacitate de 30 de litri/secundă și doar o treaptă mecanică. În 1980, s-a extins această Stație cu încă 150 litri/secundă și s-a demarat și tratarea biologică. În 1898, capacitatea Stației a crescut la 300 litri/secundă pentru ca în 2000, prima treaptă să fie casată. În 2010, s-a ajuns cu epurarea apelor la o capacitate de 450 litri/secundă și investiția făcută cu un an înainte a avut ca scop asigurarea unui mediu mai curat, o apă mai curată și un sol mai curat. ” Am făcut mai multe vizite în teren legate de Stația de Epurare. Acolo, lucrările sunt întârziate, contractul de proiectare și execuție pentru această investiție a fost semnat în 2018 iar termenul de finalizare fiind august 2020.Ulterior, au fost acte adiționale contractului inițial de prelungire a termenului de finalizare la august 2021. În momentul în care am făcut acea vizită, am solicitat un raport cu privire la cauzele care au stat la baza întârzierii ce a fost întocmit de firma care execută lucrările și sunt specificate două cauze, cea principală fiind întârzierile de plată la facturi. Până în momentul de față, au fost emise șapte facturi care toate, au avut întârzieri mai mari de 60 de zile. Aceste întârzieri în raportul respectiv au fost subliniate de firma respectivă cu care am solicitat o întrevedere care a avut loc joia trecută. Au motivat faptul că dacă nu primesc bani, nu pot merge mai departe cu lucrările. La discuții a participat și un reprezentant al firmei care livrează utilajele și vă pot spune că după această discuție am cerut situația la zi a facturilor unde avem două componente de finanțare: pe PNDL și de la bugetul local. În ceea ce privește execuția suma totală a fost de 11. 702.155 lei. Până în acest moment, banii decontați au fost de 5.572.000 lei și din aceștia, au fost plătiți din PNDL: 5.475.000 lei iar din bugetul local s-au plătit: 95.372 lei. Ca proiectul să se încheie, necesarul total este de 8.368.414 lei, din PNDL: 7.067.000 lei iar municipalitatea : 1.301.000 lei. Am solicitat firmei executante să ne dea soliuțiile cu problemele care probabil vor mai apărea și cum principala problemă sunt plățile, contribuția noastră pentru terminarea proiectului este de 1.039.000 lei. Noi avem o prevedere bugatară în momentul de față de 500.000 lei și acest lucru poate fi o soluție pentru plata facturilor pentru a evita întârzierile de plată. Am mai solicitat ca firma să planifice facturile și să ne anunțe și pe noi”, a declarat viceprimarul Zaharia.