După ce ani la rândul, Hotelul Regal, a fost un „cartof fierbinte” care a fost dat din mână în mână ba de Administrație, ba de proprietari, pe marginea lui iscându-se discuții interminabile dar fără niciun rezultat, care au dus inevitabil la degradarea acestei clădiri emblematice a Câmpulungului ce riscă să se dărâme în capul trecătorilor din zi în zi iată că a venit și ziua în care, cu puțin noroc, fața acestuia se va schimba radical. Nu este niciun secret pentru nimeni că din această ecuație a făcut și face parte și omul de afaceri Ion Grozavu care practic se identifica cu o parte a clădirii Hotelului Regal întrucât afacerea sa se derulează în această clădire, el făcând demersuri repetate de a o cumpăra. Nu punem în discuție acum, metodele folosite. Cert este că unul dintre proprietari care acum nu se mai află printre noi, a dus lupte grele prin tribunale pentru a-și putea recupera partea de proprietate pe care Grozavu i-a luat-o cu japca dar din păcate, nu a mai apucat.
După moartea celor doi moştenitori ai Hotelului Regal, Gheorghe şi Mircea Ştefănescu, proprietari au devenit, pe câte o pătrime din clădire: Alexandru Gheorghe Ştefănescu (Braşov), Oana Maria şi Dragoş Alin Ştefănescu (Bucureşti), Smaranda Crisanţa Ionescu şi Constanţa Elena Negulescu – stabilite în America. După îndelungi litigii între moştenitori, clădirea a fost scoasă la vânzare, prin procuratori, respectiv: omul de afaceri din Câmpulung, Viorel Eugen Scheau, proprietarul Restaurantului Brâncovenesc, şi un cetăţean Constantin Apostol. Fiecare cerând pe hotel cât a crezut de cuviinţă la acel moment, unul 2,2 milioane de euro, iar altul numai 400 de mii de euro. Şi după cum bine se ştia de toată lumea, omul de afaceri Ion Grozavu pusese ochii pe vechiul Hotel Regal, mai ales că acesta deţinea şi un antecontract de vânzare – cumpărare cu primii proprietari ai hotelului, Mircea şi Gheorghe Ştefănescu, un act din data de 23.10.2002, pentru un avans de 5.000 lei.
Anii au trecut, și Ion Grozavu și-a dezvoltat afacerea pe partea cumpărată în 2002 dar nu s-a mulțumit numai cu atât ci s-a extins atât cât au vrut mușchii lui și se pare că nimeni nu a avut ce-i face. Date fiind condiițiile, simbolul Câmpulungului stă la un pas să cadă în capul trecătorilor pentru că situația sa juridică este încă pusă sub semnul întrebării.
Cu ceva ani în urmă, Primăria Câmpulung a primit ofertă „internaţională” pentru cumpărarea a jumătate din fostul Hotel Regal. Unul dintre proprietarii ruinei fostului Hotel Regal, Smaranda Crisanţa Ionescu, a venit tocmai din America pentru a purta o discuţie cu reprezentanţii Primăriei Câmpulung și, subiectul a fost cel al fostului Hotel Regal. Smaranda Crisanţa Ionescu este una dintre moştenitori şi a fost dispusă la acel moment să scoată la vânzare partea ei, însă oferta a fost una imposibilă pentru Primăria Câmpulung, atâta timp cât imobilul rămas doar cu valoare istorică se afla în mijlocul unui litigiu între proprietari. Și, chiar dacă Primăria Câmpulung, ar fi fost dispusă să accepte o ofertă din partea proprietarilor, nu va putea face nimic până ce situaţia juridică a imobilului din Piaţa Jurământului nu va fi clarificată şi toţi proprietarii vor fi de acord cu vânzarea.
În cadrul conferinței de presă de la sfârșitul săptămânii trecute, primarul Lăsconi a declarat că ” Pentru Hotelul Regal am făcut demersuri pentru a fi declarat monument istoric. Zilele trecute, a venit executorul judecătoresc să pună în aplicare ordinul judecătoresc pentru etajul clădirii. Am înțeles de la proprietar că are și un cumpărător serios care ar accepta să cumpere toată clădirea pentru a se apuca de renovarea ei. Etajul este foarte degradat iar acoperișul este și mai deteriorat. Eu mă gândeam în dorința mea de a schimba Hotelul Regal care este un simbol al Câmpulungului să rezolvăm problema lui într-un fel sau altul. Și mă gândeam că dacă tot am câștigat premiul de Radio FM să atragem sponsori care să ne ajute să refacem fațada care după calculele specialiștilor s-ar ridica la circa 2,5 milioane euro fără geamuri. În acest sens, treebuie să facem o publicitate agresivă pentru această cauză socială. „