Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine schimbarea metodei de predare din cea disciplinară în cea interdisciplinară, spunând că, până nu vom face acest lucru, nu vom scăpa de analfabetismul din școli. De asemenea, acesta a precizat că și profesorii trebuie să înțeleagă că a pricepe, este mult mai important decât a ști. Acesta a arătat că este nevoie de schimbarea urgentă a metodei de predare din învăţământul românesc pentru ca performanţele slabe înregistrate de elevii români la testele PISA să se îmbunătăţească.
”Dreptul la sănătate, condițiile sanitare, evoluția epidemiologică vor avea întâietate, din păcate, față de educație.”

„Cu această problemă ne confruntăm din cauza faptului că noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar. Noi îi învăţăm pe copii separat biologie, chimie, fizică, după care ne aşteptăm să înţeleagă interdisciplinar şi să răspundă conform acestor întrebări. Acest lucru se va schimba în momentul în care vom reuşi să îi învăţăm pe copii în aşa fel încât să facă faţă acestor teste. Acest lucru nu se poate face de azi pe mâine, dar acest lucru trebuie neapărat făcut, cât mai urgent posibil. Până când nu vom face acest lucru, nu vom putea spera la îmbunătăţire radicală a ratei de analfabetism care ne plasează pe ultimele locuri din Europa. Este trist, este foarte trist şi foarte îngrijorător. Acum, cu ceea ce ne-a adus pandemia, evident că peste problemele cronice se adaugă aceste probleme generate de pandemie. Din păcate, este foarte important să avem testările PISA şi insist şi susţin importanţa acestor testări, ştiu că este foarte puţin probabil să ne aşteptăm la o îmbunătăţire importantă a rezultatelor pentru testele PSA, deci a ratei de analfabetism functional. A pricepe este mult mai important decât a şti”, a precizat recent Ministrul Educației.